Zon, zee, strand... en in de slipstream! - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van H Willick - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand... en in de slipstream! - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van H Willick - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand... en in de slipstream!

Door: Hera

Blijf op de hoogte en volg H

09 November 2009 | Vietnam, Vinh

Ninh Binh - Cho Kho 118km
Cho Kho - Vinh 99km

Eergisteren een ernstig lange dag gereden.. van Ninh Binh naar Cho Kho (klinkt op zich goed). Ondanks dat ik het grootste deel van de weg in de slipstream (dus vlak achter, weinig tegenwind) van Jaap had mogen fietsen, was ik uitgeput toen we EINDELIJK een bord met 'Hotel **' zagen.. Nog 3,5km rechtdoor en dan nog 2km linksaf.. Daar kwamen we aan bij het strand.. met 3 enorme, doodstille hotels. In ieder hotel was desondanks een paar man personeel aanwezig en we kregen voor een tamelijk lage prijs de mooiste (min of meer) kamers!

De hele volgende dag? ALLEEN MAAR op het strand gelegen! 34 graden, heerlijk water, geen toerist te bekennen, vissers en botenbouwers en hier en daar een hond.. Heerlijk! 's Avonds gegeten in de tuin van een restaurant waar je, als je soep bestelde, een hele tafel vol etenswaar kreeg. Soep, groenten, heerlijk ommelet, nog heerlijkere vis, rijst.. Daar hebben we 2 avonden onze buik vol gegeten.
En zo, konden we vandaag weer een fikse tocht maken. Om 6uur al aan gereden (27 graden) om om 1uur in het hotel in Vinh aan te komen.

Op de fiets is het vreselijk warm... al gauw 34 graden. Mijn bovenbenen hebben er uitslag van en de roodbruin-witte strepen op mijn bovenarmen (van het shirt) zijn haarscherp! Mijn haar verven en afknippen was een van de wijste beslissingen tot nu toe. Blond haar is TE interessant hier en ik moet hier in de hitte niet denken aan lang haar!

Morgen vervolg ik mijn tocht dan toch echt alleen.. Ik sla af het binnenland in en naar de grens van Laos. Alie en Jaap doen dat pas zo'n 300km verderop. Wie weet zien we elkaar daar nog terug. Morgen wordt dus klimmen.. Hoe stijl? Ik ben benieuwd....

Liefs, Hera

  • 09 November 2009 - 17:37

    Madeleine:

    Wat super dat weer daar!!!
    34 graden: ik zal aan je denken als ik morgenvroeg op mn fietsje naar mn werk zit in de kou ;-)

  • 09 November 2009 - 19:56

    Mia:

    De Boeddha - natuur vraagt om onverdeelde aandacht. Geef je ogen dus goed de kost.

    Een dikke knuffel van je MamMia

  • 10 November 2009 - 01:00

    Piet:

    Hoi Hera, Even een berichtje vanuit Kunming. China een prachtige ervaring. Een mooi land met heel veel lieve mensen. Ik heb de eerste 10 dagen ook meegefietst met een Nederlands stel. Nu ben ik alweer een dag of 10 alleen op pad. Het fietsen is een week verleden tijd geweest vanwege een acute diarree aanval. In ziekenhuis 5 flessen vocht toegediend gekregen. Ik denk dat yoghurt de boosdoener was. Maar dat weet je hier nooit zeker. Was geen pretje moet ik zeggen. Ook een stuk met de bus moeten doen maar dat is geen pretje. De fiets is het mooiste vervoermiddel om het land en de mensen en jezelf tegentekomen, te ontmoeten en daar ga je tenslotte voor op reis.

    Hera heb al jouw verhalen gelezen en de mooie foto's bekeken. Hier krijg ik geen foto geplaatst op de chinese computers. Maar misschien lukt dat straks beter in Vietnam. Nu ga ik mijn visum proberen te verlengen want door de diarree haal ik Vietnam niet op tijd.

    Ik blijf je volgen Jij veel succes en leef en geniet,

    Piet

  • 14 November 2009 - 19:23

    Ans:

    groetjes en binnenkort meer ,we zijn aan het proberen of het lukt om een ber te sturen. kus ans en mart

  • 14 November 2009 - 23:26

    Els:

    Hey Hera,

    Mooie foto's, zo te zien en lezen een lekker temperatuurtje daar. Veel plezier nog verder en ben benieuwd naar je volgende verhalen.

    Greetsss Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 90813

Voorgaande reizen:

01 November 2009 - 01 Mei 2010

Sterker dan de tijd

Landen bezocht: