Over de grens... Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van H Willick - WaarBenJij.nu Over de grens... Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van H Willick - WaarBenJij.nu

Over de grens... Laos

Door: Hera

Blijf op de hoogte en volg H

15 November 2009 | Laos, Vientiane

Vanachter een brakke computer.. Ik ben in Thakehk! Aan de grensovergang verliep alles goed.. Al zijn de Vietnamese grensbeambten wel een stel saddisten die het leuk vinden om je lang te testen. Door aan je spullen te zitten en je lang te laten wachten terwijl zij niets doen! De klim naar de grens toe was 25km lang en loodzwaar. Zeker na de vlakke Highway nr 1!

Na 2 zware fietsdagen kwam ik aan bij Ban Na Hin. Alwaar een gezellig (backpacker)guesthouse zit. Daar heb ik de volgende dag samen met Ben, Yoshi, Eldo en Ilana een (enorme) grot bezocht! De rivier door de grot heen was wel 7,5km lang.
Erg leuk om andere reizigers tegen te komen. Het alleen reizen is soms zwaarder dan ik verwacht had.. Ik vertrek al om 6 uur en ben dan vaak al rond 1 uur op de plaats van bestemming. Als er dan NIEMAND is die engels spreekt en er is ook nog eens niets te beleven voel ik me soms wel een beetje erg alleenig.
Vanuit Ban Na Hin naar road 13 gefietst (parralel aan de Mekong rivier) en toen nog 50km naar het zuiden. Road 13 zou vlak zijn.... hmmhmm.. Ik heb op heel die road 13 geen vlakke meter gezien. Niets, maar dan ook echt NIETS is er vlak aan road 13. Misschien dat het begin en einde op dezelfde hoogte liggen... Maarrr, dat wil nog NIET zeggen dat het een vlakke weg is!!! Gisteren dus een zware 95km gereden. Daardoor vandaag wel nog maar 50 naar Thakehk hoeven fietsen.. Die (als je in een gedachten hebt dat je maar een klein stukje hoeft) toch nog best zwaar waren.

Aangekomen bij het guesthouse in Thakehk stond er op een bord 'HERA, we are in room 25. See you at 6 'o clock. Ben en Yoshi'. We zouden elkaar hier vanavond in een restaurant treffen. Maar ze zitten in het guesthouse dat ik had genoemd :)! Het stikt daar van de backpackers en dat is ook wel weer eens leuk. Iedere avond kampvuur etc. Morgen gaan we hoogstwaarschijnlijk een 2daagse tour doen (met gids) door het National Park hier vlakbij. Ik ben benieuwd..

Verder zijn de plannen langszaamaan al aan het wijzigen. Maleisie verdwijnt uit de planning. Daarvoor in de plaats komt waarschijnlijk een grote ronde door Cambodja!!

EEN ding is zeker.. Laos is ZOVEEL fijner dan Vietnam. De vietnamezen zijn opdringerig aardig OF juist chagerijnig EN ze willen hoe dan ook aan je verdienen. De mensen hier in Laos zijn veel meer timide en oprecht aardig!

In de volgende blog kan ik hopelijk vertellen hoe het is om hier in de 'blue lagoon' te zwemmen... Tot dan!

Liefs, Hera


  • 15 November 2009 - 09:43

    Marianne:

    Hoi Hera, wat mooi dat je zo regelmatig deze site bij houdt. Je schrijft over het alleen zijn, dat het soms wel erg alleenig is. Kan me voorstellen dat je je ervaringen van die dag graag met iemand wil delen of gewoon maar even tegen iemand aan wilt kletsen als je al zoveel uren alleen hebt gefietst. Maar het alleen zijn heeft immers ook vele voordelen. Je kan dan in alle rust je moeheid van die dag van je af laten glijden. Om heerlijk uitgerust de andere backpackers te ontvangen. Het alleen zijn zal je uiteindelijk goed doen en veel voordelen geven denk ik.

    Verder is het hier in het tilburgse vreselijk druilerig weer. Niet leuk want regen ben je zo beu, toch? Op school loopt het allemaal lekker, Fenneke heeft inmiddels de plaats ingenomen van Sander en hopelijk heeft zij het ook naar haar zin. Het grote nieuws is dat Emmy het stokje van "direkteur" officieel heeft doorgegeven aan Inge. Tja dat feestje heb je gemist maar ik denk dat jou reis een groot feest is.
    Groetjes en een dikke knuffel van Marianne

  • 15 November 2009 - 09:44

    Ate:

    Lieve Hera,

    Erg leuk om je verhalen allemaal te lezen! Hier is alles nog steeds Hollands vlak en Hollands koud en regenachtig ;) Zet em op stoere chick!

    Kus Ate

  • 15 November 2009 - 10:14

    Piet:

    Hallo Hera,

    Ik ga je volgen en de plaatsen opschrijven waar jij komt./ Misschien kom ik daar ook in de buurt en kan dan weer leren van jouw ervaringen. Ja soms is alleen fietsen alleen. Maar denk aan de voordelen, die zijn er legio. En na elke zware etappe krijg ik een kick. Een fijn gevoel. En ik weet dat je met de dag sterker gaat worden. Straks voel je die heuvels/bergen veel minder.
    Geniet van alles. En fijn dat je je plannen van dag tot dag kunt aanpassen. weer een voordeel van het alleen zijn.

    Voor nu leef en geniet van alles wat op je pad komt.

    Piet


  • 15 November 2009 - 10:37

    Sebas:

    Hee meid,
    Toffe verhalen hoor :)
    Ik heb vandaag even al je verslagjes tot nu toe gelezen en je foto's bekeken... Allemachtig Prachtig!

    Ik moest wel lachen om de plaatsnaam Sam Son... Ik zou daar persoonlijk de hele dag niets anders zeggen dan WHOOAA GERTJE.

    Hou je haaxxx,

    Sebas

  • 15 November 2009 - 15:54

    Yvonne:

    Hallo Hera,

    Het is een prachtige omgeving waar jij aan het fietsen bent, zo heel anders dan wat wij gewend zijn.
    Leuk voor je om andere mensen te ontmoeten waarmee je samen wat kunt ondernemen.

    Veel plezier en succes verder!

    Groeten van Peter en Yvonne.

  • 15 November 2009 - 21:15

    Carry:

    Hoi Hera,

    Leuk om weer een verslag van je te lezen. Kan me voorstellen dat je je soms alleen voelt, maar het is fijn dat je steeds weer mensen tegenkomt die je gezelschap houden. En natuurlijk ben je alles behalve alleen, want er zijn heel wat mensen die je verhalen steeds volgen via de site. :-) Geniet van je avontuur!

    Groetjes,
    Carry

  • 16 November 2009 - 08:38

    Inge Grosveld:

    Hé Hera,

    Erg leuk om je reisverslag te lezen!
    Ja, alleen is maar alleen, maar wel een uitdaging en elke dag een ervaring rijker. Geniet van alles wat er nog op je pad komt!

    En als je nog ergens tijd kunt vinden , je factuur van oktober, die heb ik nog niet, totaal 6,33 uur tot 21 jaar
    en 4.75 uur vanaf 21 jaar.

    Beste groeten,
    Inge

  • 16 November 2009 - 09:18

    Koen:

    Als een trouwe viervoeter volg ik je weer op de voet!! nog maar 165 dagen voordat je terug komt!

    de tijd vliegt.. erh fietst :P

  • 16 November 2009 - 11:16

    Karen:

    Goed om te lezen dat je nog geen spijt hebt van je korte kapsel ;) zeker nu het daar zo warm is!
    Bij de naam Yoshi zie ik steeds dat poppetje uit Mario Bros voor me (a) maar op de foto ziet ze er een stuk gezonder uit...
    Zwem ze! x

    PS: Sinterklaas is afgelopen zaterdag gearriveerd in Schiedam... krijg spontaan zin in chocoladepepernoten ;)

  • 16 November 2009 - 16:48

    Fab & Bas:

    Hoi hoi Hera!

    Leuke verhalen en mooie foto's op je site, joh! De bossen in Oisterwijk (waar wij gisteren waren) zijn er niets bij, haha! :D
    Veel succes en veel plezier de komende dagen!

    Liefs van Fab en Bas.

  • 17 November 2009 - 15:41

    Ben & Yoshi:

    Hi Hera!

    We can't read Dutch but we like the photos! I hope you had a fun safe trip on the motorbike in Tha Khaek. See you in Pakse!

    Ben & Yoshi.

  • 17 November 2009 - 17:26

    Rem0:

    oi haartje en de rebellen club van Laos! leuk om tehoren dat je het daar zo goed naar je zin hebt en de fotos zien er gaaf uit! hier is alles kits alleen is slayer afgelast snik... Veel plezier tierelierelier remo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 90808

Voorgaande reizen:

01 November 2009 - 01 Mei 2010

Sterker dan de tijd

Landen bezocht: