'Het bruisend centrum van het heelal'... BANGKOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van H Willick - WaarBenJij.nu 'Het bruisend centrum van het heelal'... BANGKOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van H Willick - WaarBenJij.nu

'Het bruisend centrum van het heelal'... BANGKOK

Door: Hera

Blijf op de hoogte en volg H

31 December 2009 | Thailand, Bangkok

'Eindelijk' weer op de fiets, kom i na 2 en een halve dag aan bij de grens... Cambodja-Thailand! Verwarring alom bij de grens. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en terug. Uiteindelijk word me duidelijk dat ik aan de andere kant van de weg moet zijn.. Tuurlijk, dat begint meteen.. Ze rijden hier links!!! Formuliertjes, stempeltjes, fietsje hier fietsje daar, goed in de gaten houden.. En ik fiets (aan de 'verkeerde' kant van de weg) Thailand in!

Inmiddels ben ik al een paar dagen in Bangkok! Er is hier een hele wijk speciaal ingericht voor de toeristen/reizigers.. Dat is gemakkelijk. Maar, na 2 a 3 dagen is het voor mij tijd om daar weer uit weg te gaan. Ik heb ontzettend veel zin om het ECHTE Thailand te gaan zien! Het 'echte' Bangkok is een kriskras van viezigheid, te dure tuktuks, wolkenkrabbers, stinkende markten en labyrintische shoppingmalls.

In deze metropool ben ik ook het nieuwe jaar in gegaan. Samen met een aantal andere 'eenzame backpackers' ben ik richting het bruisende centrum van Bangkok gegaan, Khao San, DE toeristenstraat. En om 12uur...? Er werd niet afgeteld, er gingen (ergens) een paar grote vuurpijlen de lucht in en verder gebeurde er weinig. Of weinig.. en gebeurde eigenlijk HEEL veel.. maar niet iets speciaals om 12 uur. Maar Khoa San was een grote feestende mengelmoesmassa van (blanke) mensen. Emmers met bacardi, fusten bier, dansen op de tafels etc etc. Na 2 cola en een pannenkoek heb ik me om 00:15 een weg gebaand door dit woeste feestgedruis en om 1:00 lag ik, met een glimlach op mijn gezicht (en oordopjes in), in mijn 'cel'.
Ik heb het bruisend centrum van het heelal, genaamd Bangkok (Khoa San) getrotseerd.

Ik ben 2010 in gegaan, fietsend door Zuid-Oost Azie! Een droom die uitkomt.. Dat telt..




En morgen.. morgen.. morgenvroeg sta ik op Bangkok Airport! Nee, niet om naar huis te vliegen.. Morgen om 11:00 landt Michael! Samen pakken we diezelfde avond nog de trein naar Changmai, in het noorden. En vanuit daar gaan we samen 2 weken fietsen! Ik neem hem meteen mee de bergen in!
Op naar de 'golden triangle'. Daar waar Thailand, Birma en Laos aan elkaar grenzen. Het moet daar prachtig zijn..

Voor nu, wens ik iedereen die mijn reis zo trouw volgt (wat ik ontzettend leuk vind) een heel mooi, liefdevol, inspirerend en vrij 2010!


Liefs, Hera


Dan nog... een PRIJSVRAAG.. hihi.
Wie heeft de leukste titel voor de eerste foto bij deze blog?
Mijn inzending is: 'Maar ik rook niet...' (van de reclame, jaren geleden).
Prijs: een eervolle vermelding in mijn volgende weblog!

  • 01 Januari 2010 - 12:30

    Willem Van Aarle:

    Prijsvraag:
    "ben je nu wel of niet op je mondje gevallen?"

  • 01 Januari 2010 - 13:05

    Richard:

    "Wees maar niet ongerust, een kettingtransplantatie is voor mij een routine-ingreep!"

  • 01 Januari 2010 - 13:20

    Papa:

    weer mooi stuk reis een mooie mail,veel plezier mert zijn tweeen nu,even. als je nu in de spiegel kijkt,wat denk je dan. v
    ben ik mijzelf kwijt,of ben ik echt al veranderd?
    dus uitzoeken maargroeten papa

  • 01 Januari 2010 - 13:20

    Papa:

    weer mooi stuk reis een mooie mail,veel plezier mert zijn tweeen nu,even. als je nu in de spiegel kijkt,wat denk je dan. v
    ben ik mijzelf kwijt,of ben ik echt al veranderd?
    dus uitzoeken maargroeten papa

  • 01 Januari 2010 - 13:20

    Papa:

    weer mooi stuk reis een mooie mail,veel plezier mert zijn tweeen nu,even. als je nu in de spiegel kijkt,wat denk je dan. v
    ben ik mijzelf kwijt,of ben ik echt al veranderd?
    dus uitzoeken maargroeten papa

  • 01 Januari 2010 - 13:20

    Papa:

    weer mooi stuk reis een mooie mail,veel plezier mert zijn tweeen nu,even. als je nu in de spiegel kijkt,wat denk je dan. v
    ben ik mijzelf kwijt,of ben ik echt al veranderd?
    dus uitzoeken maargroeten papa

  • 01 Januari 2010 - 13:20

    Papa:

    weer mooi stuk reis een mooie mail,veel plezier mert zijn tweeen nu,even. als je nu in de spiegel kijkt,wat denk je dan. v
    ben ik mijzelf kwijt,of ben ik echt al veranderd?
    dus uitzoeken maargroeten papa

  • 01 Januari 2010 - 13:20

    Papa:

    weer mooi stuk reis een mooie mail,veel plezier mert zijn tweeen nu,even. als je nu in de spiegel kijkt,wat denk je dan. v
    ben ik mijzelf kwijt,of ben ik echt al veranderd?
    dus uitzoeken maargroeten papa

  • 01 Januari 2010 - 17:04

    Niki Essers:

    Lieve Hera,
    Een gelukkig nieuwjaar gewenst vanuit Frankfurt!
    Maar het een mooi, liefdevol en spannend jaar worden.
    Liefs xx

  • 02 Januari 2010 - 09:27

    Bea Van Eck:

    Heb een prachtig jaar !! Ik geniet op afstand mee. Liefs en een dikke knuffel.

  • 02 Januari 2010 - 11:00

    Madje:

    "Let op deze outfit: met bijpassende blauwe fietstassen!"

  • 02 Januari 2010 - 19:18

    Yvonne:

    Hai Hera,

    Geen blauwtje lopen hoor .....
    Een heel goed 2010 en natuurlijk veel plezier met Michael!

    Groeten, Peter en Yvonne.

  • 02 Januari 2010 - 19:33

    Sanne:

    Lieve Hera,
    Ik wens je een fietsvol 2010 met veel genietmomenten en avontuur! Zo te horen gaat dat zeker lukken!

    Liefs,
    Sanne

  • 02 Januari 2010 - 22:23

    Marianne De Roos:

    Lieve meid, Net al je verhalen (en foto's) gelezen. Gaaf, boeiend en jaloersmakend. Geweldig avontuur!!

    Samen met het katertje van nieuwsjaarsnacht heb ik Mike gisterochtend zachtjes door de douane op schiphol geduwd.

    Ik lees nu dat jullie een geweldige trip gaan maken naar de gouden driehoek. Geniet! Dikke kus!

  • 03 Januari 2010 - 11:20

    Mignonne:

    Hera,een geweldig fietsrijk 2010 gewenst, met heel veel meer mooie momenten tijdens je schitterende reis! En natuurlijk een geweldig mooie tijd samen met Michael!

  • 04 Januari 2010 - 08:39

    Piet:

    Hoi Hera, De allerbeste wensen en geniet in Thailand. Jij bent me telkens een heel stuk voor. Ik hoop daar de komende maanden ook te fietsen. Ik wens je samen met Michael vanuit een schitterende Mekong-delta een schitterende reis door Thailand. Ik ben over een paar dagen in Cambodja. Ben heel benieuwd.

    Piet

  • 05 Januari 2010 - 19:41

    Mehan:

    Denkt papa dat als hij 6x zijn antwoord geeft, hij ook meer kans maakt op de prijs?!

    Ze zoeken in Australie nog een Bicycling Doctor, even doorpeddelen dus...

  • 05 Januari 2010 - 19:43

    Mehan:

    Stofdichte helm blijkt na test afdoende.

  • 05 Januari 2010 - 19:44

    Mehan:

    Zonnebrandmelk zeldzaam duur in Cambodja

  • 05 Januari 2010 - 19:44

    Mehan:

    Eeuh.... plastuitje voor meerdere doelienden te gebruiken.

  • 06 Januari 2010 - 17:55

    Wouter:

    Lichtblauw past bij jou

  • 06 Januari 2010 - 17:55

    Wouter:

    ook in rood leverbaar

  • 06 Januari 2010 - 17:58

    Wouter:

    Dokter rohloff komt naar je toe deze zomer

  • 06 Januari 2010 - 18:22

    Ans:

    Een SUPER nieuwjaar voor jouw Hera met nog heel veel fietsplezier!! Zondag is jouw lief broertje nog hier geweest was heel gezellig.Veel plezier samen met Michael. Dikke kus Ans

  • 07 Januari 2010 - 19:44

    Bianca:

    Gelukkig nieuwjaar! En dat er nog veel mooie dingen op je pad mogen komen tijdens deze reis!

    Echt gaaf om je berichten te lezen. Veel plezier met Michael de komende 2 weken.

    Prijsvraag:
    Voor mij geen mexiaanse griep!

  • 13 Januari 2010 - 09:59

    Ans:

    Hera waar ben jij nu??
    Kijk iedere dag hoe het bevalt in thailand. ben heel benieuwd,hopelijk tot gauw. kus ans

  • 13 Januari 2010 - 12:31

    Alie V Loon:

    Hera erg inspirerende fietsverslagen!!!! Wij willen zo weer weg!!!!!!!

  • 14 Januari 2010 - 08:28

    Koen:

    Heyyyy

    waar blijven die verslagen? ik begin het een beetje te missen!

  • 15 Januari 2010 - 13:11

    Willem:

    Mondkapje voorgeschreven vanwege reisvirus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 90819

Voorgaande reizen:

01 November 2009 - 01 Mei 2010

Sterker dan de tijd

Landen bezocht: