Bolaven met Ben - Reisverslag uit Vientiane, Laos van H Willick - WaarBenJij.nu Bolaven met Ben - Reisverslag uit Vientiane, Laos van H Willick - WaarBenJij.nu

Bolaven met Ben

Door: Hera

Blijf op de hoogte en volg H

25 November 2009 | Laos, Vientiane

Pakse - Tat Lo 90km
Tad Lo - Tad Niang 78km
Tad Niang - Pakse 43km

Een korte up-date van de afgelopen dagen.
Ik schrijf meer weblogs dan ik van plan was, maar er is ook zoveel te vertellen!
3 dagen terug om 6 uur stond ik voor het hotel van 'de andere fietsers'. Alleen Ben bleek de route over het plateau te willen fietsen die ook mij het leukst leek. Ben, een jongeman van 27 jaar uit Nieuw-Zeeland. Sinds 6 maanden onderweg op de fiets. Gestart in Budapest en zijn eindstreep ligt in Phnom Phen, op 2 december. Van Pakse naar Tad Lo was flink klimmen (het is niet voor niks een plateau). Onderweg 3!!! Nederlandse fietskoppels tegen gekomen (40/50+) en bij aankomst in Tad Lo waren daar ook weer Alie en Jaap. Tad Lo was een mooie plek waar cultuur en toerisme ongedwongen samensmeltten. De volgende dag begon met 20km klimmen over een (zogeheete) dirtroad. En ik had het naar mn zin!!! Totaal rood van het stof (vrachtwagens en droog seizoen..) kwamen we na een flinke klim op zo'n 1200 meter aan in Pakxong en daarna Tad Niang. De waterval in Tad Niang was prachtig! De volgende dag waren we binnen 2 uur terug in Pakse. Dat was waarschijnlijk de langste afdaling van deze hele trip. 45km dalen en kleine kleine stukjes vlak.
Inmiddels is Ben al bijna in Cambodja en heb ik lekker een rustdag in Pakse gehouden (lees: shoppen, massage, lekker eten, aan de Mekong zitten).

Vandaag dus voor het eerst een massage gehad. Een uur lang een Lao-massage (net zoiets als de thaise-massage). 3 euro... Blijkbaar was het slim om 's ochtends te gaan. Want nu lag ik lekker als enige in het massagezaaltje. En dat gaat niet naakt.. Dat gaat met een wijde kuitbroek en blouse aan. Maar vervolgens wordt er niet flauw gedaan, maar wordt je overal stevig aangepakt. Voor een fietser als ik was dit absoluut een HEERLIJKE massage! Mijn benen werden uitgebreid onder handen genomen. Zowel met de handen, ellebogen als met de voeten en het volle (aziatisch vrouwtje) gewicht er op. Wat je eventueel aan lichamelijk contact tekort komt, zo alleen op reis, wordt in zo'n massage absoluut weer (even) goedgemaakt.

Morgen weer de fiets op. Een korte dag, naar Champasak. Vlak daarbij ligt een van de oudste tempelcomplexen van zuid-oost Azie. Het aantal fietsers hier in/rondom Pakse is ongelofelijk (en allemaal Nederlands!). Lekker origineel ben ik.. Maar, wel het enige meisje. En daarvoor krijg ik absoluut credits, aanmoediging en bewondering.
Zo, op naar de tempels en de 4000 eilanden!

Liefs, Hera

  • 25 November 2009 - 09:30

    Koen:

    Meh het is hier

    Donker, nat, niet koud maar wel guur en echt sinterklaas weer..

    Hoe bruin ben je nu eigenlijk :) ?

  • 25 November 2009 - 10:44

    Karen:

    Geen probleem dat je meer weblogs schrijft dan je van plan was! Het blijft erg bijzonder om alles van 'n afstandje mee te kunnen lezen. Wat typisch dat je steeds Nederlandse fietsers tegenkomt... misschien niet waar je naar op zoek bent, maar toch wel lekker om af en toe hollands te kunnen praten?? Geniet maar lekker van de massages en de winkels en het contact met andere fietsers, enne pak ze daar in Pakse ;)

  • 25 November 2009 - 11:43

    Madeleine:

    Oooo massages...
    Ik voel hier enige jaloezie opkomen ;-)

  • 25 November 2009 - 12:13

    Piet:

    Hoi Hera,

    Leuk jouw verhalen. Ik ben nog niet zoveel fietsers tegengekomen maar dat gaat veranderen als ik jou zo hoor. Over een weekje in Hanoi en dan ga ik zeker een dag of 3/4 naar halong Bay met een niet te grote boot.

    Maar ik bekijk en geniet van dag tot dag.

    Een leef en geniet fietsgroet.

    Piet

  • 25 November 2009 - 12:46

    Mignonne:

    Leuk te lezen dat het zo goed gaat!Zoveel leuke mensen al ontmoet en mooie dingen al gezien.
    En, petje af,er zo helemaal alleen op afgegaan!
    Ga zo door en geniet!

  • 25 November 2009 - 18:18

    Ans:

    hoi Hera, leuk om je reis verslag te lezen en de foto's erbij is ook geweldig! Heerlijk zijn die massages heb er ook wel weer zin in. In thailand ging ik bijna iedere dag. Met opa en oma alles goed. Tot de volgende keer. Dikke kus ans

  • 25 November 2009 - 18:18

    Ans:

    hoi Hera, leuk om je reis verslag te lezen en de foto's erbij is ook geweldig! Heerlijk zijn die massages heb er ook wel weer zin in. In thailand ging ik bijna iedere dag. Met opa en oma alles goed. Tot de volgende keer. Dikke kus ans

  • 28 November 2009 - 18:30

    Wouter:

    he Hera
    Goed te lezen dat het goed gaat met je.
    Het weer is daar in ieder geval een stuk beter ,maar de wegen hier zo te zien. Wel lekker zo een met de natuur al dat zand in je gezicht, gelukkig ook mooie watervallen om het van je af te spoelen.Doet je fiets het ook nog goed nog geen stukken of lekke banden? geniet vooral verder van je mooie reis. Groetjes Wouter

  • 29 November 2009 - 15:29

    Yvonne:

    Hallo Hera,

    Het ziet er allemaal prachtig uit! Jij, met een rode gloed: dat misstaat je zeker niet!
    Hera, veel plezier verder en fiets ze weer!

    Groeten, Yvonne.

  • 29 November 2009 - 23:13

    Roel:

    Hera ik vind het echt super wat je aan het doen bent, mis jou gezelligheid bij kemps veel plezier xxx Roel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

H

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 90818

Voorgaande reizen:

01 November 2009 - 01 Mei 2010

Sterker dan de tijd

Landen bezocht: